Gledališki abonma

Vinko Möderndorfer:

Tri ženske


Nominacija za Grumovo nagrado 2015!


Režiser: Vinko Möderndorfer

Igrajo: Vesna Jevnikar (Silva ), Darja Reichman (Barbara), Vesna Slapar (Suzana)

Dramaturška sodelavka: Marinka Poštrak

Scenograf: Branko Hojnik

Kostumograf: Alan Hranitelj

Avtor glasbe: Bojan Jurjevčič – Jurki

Produkcija: Prešernovo gledališče Kranj


Tri ženske je igra o iskanju sreče v nakupovalnih centrih in o absurdnosti potrošništva kot novodobne religije. Vinko Moderndorfer nam v izbrušenem slogu in dialogu razgrne vso bedo odvisnosti od nakupovanja ter s kirurško ostrino razpira emocionalna brezna treh žensk, ki si v nakupovalnem centru želijo potešiti svojo zmeraj hujšo duhovno in čustveno praznino, ki jo v zgodbi mlade ženske prižene do skrajnega roba: najmlajša si namreč zaželi, da bi lahko v nakupovalnem centru kupila celo otroka. Hkrati pa so Tri ženske ostra kritika družbe in neoliberalističnega sistema, ki načrtno ustvarja potrošniške odvisnike, da bi jih lažje nadzorovala in obvladovala. Nenehno hlepenje po izdelkih in nenehna praznina ob trenutni »potešitvi« tvorita peklenske kroge potrošniškega inferna, v katerega se pogrezamo vse globlje in globlje. Proti koncu drame se zato ena izmed žensk v trenutku šibkosti z grozo vpraša, »[z]akaj se ne upremo, zakaj ne popizdimo«, vendar je mlajši kolegici nočeta ali ne zmoreta več slišati. Hkrati pa je to igra za tri izzivalne igralske kreacije, ki jih bodo igralke gotovo z veseljem izkoristile.


Predstava traja 95 minut in nima odmora.


----------------------------------------


16. november 2018

Kristof Magnusson:

Moški brlog


Režiser in skladatelj: Sandy Lopičić

Igrajo: Vojko Belšak (Janez), Damjan M. Trbovc (Ernest), Andrej Murenc (Zmago), Tarek Rashid (Mišo)

Dramaturginja: Tatjana Doma

Scenografinja: Mateja Kapun

Kostumograf: Leo Kulaš

Produkcija: Slovensko ljudsko gledališče Celje


Moški sovražijo šoping! Ni hujšega kot soboto zabiti v nakupovalnem centru, spremljati ženo in jo spodbujati pri njenih nakupih. Ji svetovati, kateri odtenek iste bluze ali hlač naj si kupi, ali naj se odloči za čevlje z zaponko ali brez. Zato se trije prijatelji vsako soboto izmuznejo svojim ženam in si najdejo zatočišče v kleti nakupovalnega centra, svoj brlog, kjer se počutijo varne in lahko počnejo »moške« stvari, medtem ko njihove žene šopingirajo do nezavesti. Njihovi »moški« opravki so poležavanje na kavču, pitje piva, spremljanje nogometa in pritoževanje nad ženami. V njihovi moški idili jih zmoti gasilec, ki jim najprej pojasni, da vse, kar počnejo, ni dovoljeno, potem pa se tudi sam hitro pridruži skupini. Skozi njihove zabavne in zafrkantske pogovore se razkrije, da so vse prej kot zadovoljni s svojimi življenji in sami s seboj.

Komedija Moški brlog se poigrava s številnimi moško-ženskimi stereotipi in razkrije humoren pogled na odnose med moškimi in ženskami, tokrat z moške perspektive. Moške težave so pogosto veliko banalnejše od ženskih tegob, a zato nič manj ne obremenjujejo njihovih življenj. Nepremostljive razlike v pogledih na šoping, ljubezen, zakonsko zvezo in življenje razdružujejo zakonske pare. Duhovito komedijo o medsebojnih odnosih, potrošništvu in moškem prijateljstvu bodo še dodatno popestrili številni glasbeni hiti v živo.   


Predstava traja 105 minut in nima odmora.


----------------------------------------


29. december 2018

Ogled v Cankarjevem domu v Ljubljani

CIRCA: Ta čudovita bitja (Humans)


Kreacija: Yaron Lifschitz in Circa Ensemble

Režija: Yaron Lifschitz

Tehnični direktor: Jason Organ

Kostumografija: Libby McDonnell

Produkcija: CIRCA Contemporary Circus


Raziskovanje telesnih meja in njihove zmogljivosti so pri skupini sodobnega cirkusa, CIRCA Contemporary Circus, prignane do skrajnosti. Tudi zato da nas vedno znova opominjajo o tem, kako se je treba spraševati, kdo smo, od kod prihajamo, kaj počnemo na tem svetu in kakšen je smisel našega obstoja. Ter da se čudimo. Čudimo temu, kaj znanje, izkušnje in moč lahko naredijo iz človeškega telesa, česa vsega je to edino telo, ki ga imamo, zmožno.


CIRCA sodi v sam vrh skupin, ki jih prištevamo v t. i. sodobni cirkus, v katerem namesto številnih rekvizitov, bleščeče scenografije in živali glavno in edino vlogo igrajo ljudje, njihova vrhunsko pripravljena in šolana telesa, prignana do točke, na kateri se združujeta tako ples, akrobacija kot, ja, cirkuški elementi. Ustanovljena leta 2004, ima sedež v avstralskem Brisbanu, že od začetka pa jo umetniško vodi in razvija Yaron Lifschitz.


Kombinacija vrhunske telesne pripravljenosti, akrobacije in plesne koreografije nas v projektu Ta čudovita bitja popelje na pot, na kateri se soočimo s svojim telesom, njegovimi mejami, lepoto in minljivostjo. Ta čudovita bitja je izbrano, osupljivo potovanje, ki nas ponovno prepriča, da je telo eden najlepših, najzmogljivejših in hkrati najbolj ranljivih organizmov na svetu. Je spektakel, v katerem kraljujejo človeška domišljija, telo in njegovo obvladovanje. Spektakel surove moči v službi domišljije in umetnosti. Cirkus za 21. stoletje. CIRCA.


Predstava traja 65 minut.


----------------------------------------


11. januar 2019

Jure Karas:

Realisti


Režiserka: Tijana Zinajić

Igrajo: Peter Harl, Jure Kopušar, Matija Rupel, Urška Taufer, Žiga Udir

Dramaturg: Jure Karas

Scenografinja: Neža Zinajić

Kostumograf: Matic Hrovat

Produkcija: Slovensko narodno gledališče Nova Gorica


Resničnostni šovi so naenkrat bolj resnični od novic. Tretji svet mučita ekologija in ekonomija, nas pa, koliko zdrži baterija. Treniramo pohlevnost. Hodimo v službe, ki jih ni. Samo še smrt in krediti so za nedoločen čas. Kam naj se normalen človek zateče drugam kot v teater?


Kabaret za pet igralcev, pijanca in občinstvo.


Predstava traja 90 minut in nima odmora.


----------------------------------------


22. februar 2019

Yasmina Reza:

Bog masakra


Režija: Ajda Valcl

Igrajo: Ana Urbanc (Véronique Houillé), Vladimir Vlaškalić (Michel Houillé), Ksenija Mišič (Annette Reille), Kristijan Ostanek (Alain Reille)

Produkcija: Slovensko narodno gledališče Maribor


Dva najstnika sta se na šolskem dvorišču stepla in eden izmed njiju je izgubil zob. Gre za nesrečen incident pri običajnem pobalinskem ravsanju? Ali za primer nevarne mladostniške agresije, ki bi ga bilo treba ostro sankcionirati? Zdi se, da je v urejenem okolju urbanega srednjega sloja, ki mu pripadajo protagonisti Rezine igre, mogoče doseči trezen dogovor, ki bo pomiril sovražnosti in zacelil rane (tudi z ustreznim plačilom novega zoba), fantoma pa zagotovil vzgojno lekcijo. Prav s tem namenom se srečajo starši obeh mulcev. Vsi štirje so dovolj zreli in kultivirani, relativno dobro situirani in varni. Seveda pa ima vsak od njih svoje šibke točke in njihovo razumevanje stvari je mestoma povsem nasprotno … ko se mehanizem spora enkrat sproži, ga ne morejo več zaustaviti. V ostrih in duhovitih dialogih, ki se sučejo skoz vratolomne preobrate in spremenljiva zavezništva (spočetka si nasproti stojijo v parih, a seveda se moška potem povežeta nasproti svojima ženama, onidve pa tudi), bodo izpostavljeni, poveličani in ironizirani najrazličnejši motivi iz njihovega vsakdana, pa tudi njihovi življenjski nazori – in vse postane orožje: domače pecivo in skrb za hišne ljubljenčke, obsedenost s telefonom, navdušenje nad neevropsko umetnostjo, problematični farmacevtski posli, odnos do žensk, odnos do otrok, odnos vojn po svetu … V meščanskem stanovanju se sproži prava vojna, ki pa jo vseskozi bijejo z orožjem komedije.

Sodobna francoska komediografinja Yasmina Reza je avtorica najuspešnejših komedij našega časa. Pogosto jo primerjajo z velikim Molierom, saj so njene komedije izoblikovane z izjemno metjejsko bravuroznostjo in vzbujajo salve smeha, pri tem pa vselej izkazujejo resen in izostren premislek o sodobnem svetu.


Predstava traja 1 uro in 20 minut ter nima odmora.


----------------------------------------